Δευτέρα 15 Σεπτεμβρίου 2014

Σύλλογος Π.Ε. Αν. Αττικής "Κώστας Σωτηρίου": ΓΙΑ ΤΟ ΣΧΕΔΙΟ ΕΚΘΕΣΗΣ ΕΤΗΣΙΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΥ




ΑΠ 91 / 14-9-2014 

Προς : τα μέλη των δημοτικών σχολείων και νηπιαγωγείων
            και την ανάρτησή του στο παρατηρητήριο της ΑΕΕ.


Το ΔΣ κοινοποιεί τη σχετική απόφαση της ΔΟΕ για τα νηπιαγωγεία σχετικά με την εγκύκλιο που ζητάει την ανάρτηση του ετήσιου προγραμματισμού στο παρατηρητήριο της ΑΕΕ. Παράλληλα με όσα αναφέρονται στην απόφαση της ΔΟΕ ενημερώνουμε ότι κάθε αποστολή - ανάρτηση στο παρατηρητήριο της ΑΕΕ συνδέεται άμεσα με την αυτοαξιολόγηση.


Υπενθυμίζουμε ότι είμαστε όλοι απόλυτα καλυμμένοι συνδικαλιστικά και νομικά  από τη σχετική απόφαση της ΑΔΕΔΥ (απεργία – αποχή από κάθε διαδακασία της αξιολόγησης και αυτοαξιολόγησης), ΔΕΝ ΑΝΑΡΤΑΜΕ ΤΙΠΟΤΑ και αν ερωτηθούμε από κανένα δηλώνουμε ότι συμμετέχουμε στην αποχή της ΑΔΕΔΥ.

Το Δ.Σ. του συλλόγου ενημερώθηκε από πολλούς συναδέλφους ότι σε συλλόγους διδασκόντων που συζήτησαν τον ετήσιο προγραμματισμό της σχολικής μονάδας, κατά την έναρξη της σχ. χρονιάς  δέχτηκαν πιέσεις για το σχέδιο έκθεσης ετήσιου προγραμματισμού του Σχολείου και την υποχρέωση τους να το αναρτούν στο παρατηρητήριο ΑΕΕ καθώς επίσης και για την ολοκλήρωση του μέχρι 30/9.

Η πρόθεση είναι προφανής: τέλη Σεπτέμβρη να έχουν κλείσει τα σχέδια δράσης για να εμφανίσουν ότι η ΑΕΕ “προχωράει” ώστε να μπορούν να δικαιολογήσουν τη συνέχεια της χρηματοδότησης της από τα ευρωπαϊκά κονδύλια (ΕΣΠΑ) και να ανοίξει ο δρόμος για την ατομική αξιολόγηση.  Ακόμα, θέλουν να αντιμετωπίσουν το ισχυρό κύμα άρνησης συμμετοχής και υλοποίησης της αυτοαξιολόγησης που εκφράστηκε πέρσι στα σχολεία σε όλη τη χώρα και προσπαθούν να προλάβουν και να αποφύγουν τη δυνατότητα, ΤΩΡΑ, με βάση τη συνολική αντίθεση που εκφράστηκε σε όλο το δημόσιο και το δεδομένο της απεργίας – αποχής της ΑΔΕΔΥ, η αντίδραση να μεγιστοποιηθεί και στην εκπαίδευση.

Επισημαίνουμε προς κάθε κατεύθυνση :

1. Όσο υπάρχουν κενά και λείπουν εκπαιδευτικοί στο σχολείο για να συμμετέχουν ουσιαστικά στη διαδικασία όλοι, δεν μπορεί να  ολοκληρωθεί κανένας προγραμματισμός. Πρώτη προτεραιότητα είναι να αποκατασταθεί η κανονική λειτουργία του σχολείου και όχι να φτιάχνουμε σχέδια “επί χάρτου”.
2. Ακόμη και  η ίδια η εγκύκλιος που στάλθηκε 2/9  για τη «Λειτουργία σχολικών Λειτουργία σχολικών μονάδων Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης για το σχολικό έτος 2014-2015.αναφέρει ότι:
«Οι σχολικές μονάδες θα υποβάλλουν ηλεκτρονικά τον Προγραμματισμό του σχ. έτους 2014-15 στο Δίκτυο της ΑΕΕ, μέχρι το τέλος του Σεπτεμβρίου, μετά από σχετικές οδηγίες που θα αποσταλούν άμεσα».
Οι οδηγίες τους δεν έχουν σταλεί! Και κάποιοι προτρέχουν βασιλικότεροι του βασιλέως.
Διαβάστε περισσότερα: Λειτουργία σχολικών μονάδων Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης για το σχολικό έτος 2014-2015 |

3. Σε κάθε περίπτωση – όποιες και αν είναι οι πιέσεις είτε οι “οδηγίες” στον ετήσιο προγραμματισμό αποδεχόμαστε να συζητήσουμε μόνο ότι προβλέπει το ΠΔ 201/1998, όπως κάναμε όλα τα προηγούμενα χρόνια :
δηλαδή :

-     Τη σύνταξη του ωρολογίου προγράμματος
-     Την ανάθεση εξωδιδακτικού έργου ( εφημερίες, βιβλιοθήκη….)
-     Τον προγραμματισμό εκδηλώσεων, επισκέψεων
-     Συναντήσεις , ενημερώσεις γονέων και φυσικά ...
      ΔΕΝ ΑΝΑΡΤΑΜΕ ΚΑΝΕΝΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟ ΣΤΟ ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟ της ΑΕΕ

4. Επειδή υπάρχει μεγάλη συζήτηση και σ΄όρισμένες περιπτώσεις πίεση προς συναδέλφους για την καταθεση “3 τουλάχιστον(!) εκπαιδευτικών προγραμματων “ διευκρινίζουμε για άλλη μια φορά ότι:
Τα εκπαιδευτικά προγράμματα είναι στοιχείο της δουλειάς του εκπαιδευτικού και όχι γραφειοκρατικό στοιχείο – νούμερο, για να καταχωρηθεί στον προγραμματισμό είτε να δοθεί στους σχολικούς συμβούλους για να “βελτιωθούν” τα μετρήσιμα στατιστικά του σχολείου είτε της περιοχής του σχολικού συμβούλου.

Αυτοί που μιλάνε για παιδαγωγικό έργο παραγνωρίζουν παντελώς την πραγματικότητα της τάξης και τις ανάγκες των μαθητών της και βιάζονται να έχουν από τους εκπαιδευτικούς εγκεφαλικούς σχεδιασμούς που θα γεμίζουν τις φόρμες αυτοαξιολόγησης! Απαιτούν το σχεδιασμό προγραμμάτων πριν ακόμα ο εκπαιδευτικός γνωρίσει τους μαθητές του και διαμορφώσει σε μια πορεία τα εργαλεία για να τους προσεγγίσει και να τους βοηθήσει να κατακτήσουν τη γνώση και να κοινωνικοποιηθούν.  Προκαθορίζουν αριθμό προγραμμάτων σα μα μην είναι και αυτό στοιχείο που θα διαμορφωθεί αναλογα με την εξέλιξη του εκπαιδευτικού έργου στην τάξη.

Κανένας εκπαιδευτικός δεν έχει υποχρέωση να υποβάλλει προγράμματα και μάλιστα σε συγκεκριμένο αριθμό. Καλούμε όλους τους συναδέλφους να διαμορφώνουν τα εκπαιδευτικά τους εργαλεία με βάση τις ανάγκες των μαθητών τους και την πορεία της διδασκαλίας της τάξης και να ΜΗΝ ΥΠΟΒΑΛΛΟΥΝ αυτά στους σχολικούς συμβούλους ούτε πολύ περισσότερο να τα καταθέτουν για ανάρτηση στην ΑΕΕ!!!

Με βάση όλα τα παραπάνω το ΔΣ του συλλόγου:

1. Σε συνέχεια της προηγούμενης ανακοίνωσης του συλλόγου:
Συνεχίζουμε τον αγώνα ενάντια στην αξιολόγηση –αυτοαξιολόγηση με νέα ορμή με βάση και τον αγώνα σε όλο το δημόσιο και την απόφαση για απεργία-αποχή

2. Και την απόφαση της ΔΟΕ με  ΘΕΜΑ : Προγραμματισμός εκπαιδευτικού έργου νηπιαγωγείου

ΚΑΛΟΥΜΕ ΤΟΥΣ ΣΥΝΑΔΕΛΦΟΥΣ
  • Κατά τη συντάξη του πρακτικού του ετήσιου προγραμματισμού του σχολείου, να περιοριστούν  στα όσα προβλέπει το Π.Δ. 200 και 201/1998, το οποίο σαφέστατα προϋπήρχε των διαδικασιών της αξιολόγησης και ΝΑ ΜΗΝ ΑΝΡΤΗΣΟΥΝ ΚΑΝΕΝΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟ ΣΤΗΝ ΑΕΕ.
  • Να μη αποδεχτούν καμία πίεση και σε κάθε περίπτωση τέτοιας,  να ενεργοποιήσουν την απεργία –αποχή της ΑΔΕΔΥ από κάθε αξιολογική διαδικασία και να ενημερώσουν το ΔΣ του συλλόγου.

ΚΑΛΟΥΜΕ ΟΠΟΙΟΥΣ ΣΧΟΛΙΚΟΥΣ ΣΥΜΒΟΥΛΟΥΣ ΚΑΙ  ΔΙΕΥΘΥΝΤΕΣ  πιέζουν τους συναδέλφους σε αυτή την κατεύθυνση να σταματήσουν αυτές του είδους τις ενέργειες. Υπενθυμίζουμε, άλλωστε,  ότι η απεργία – αποχή της ΑΔΕΔΥ καλύπτει και αυτούς. Ενδεχόμενη στάση πιέσεις και έμμεσων ή άμεσων “απειλών” προς τους συναδέλφους αποτελεί απεργασπαστική ενέργεια στην προκηρυγμένη απεργία – αποχή της ΑΔΕΔΥ και της ΔΟΕ και ως τέτοια θα αντιμετωπιστεί από το σύλλογο.

                       Ο Πρόεδρος                                                    Ο Γραμματέας
                 Κώστας Τουλγαρίδης                                           Ιωάννης Ρούπας




Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου